Alla inlägg den 16 januari 2014

Av marcus kjällman - 16 januari 2014 09:40

jag tycker dötsstraff borde användas i ytterst små fall. om man gjort någe så grovt som tex mannen som höll in 3 kvinnor låsta i källaren över en fruktansvärt long tid. eller om man dödat väldigt många och man tror att den ska göra om det, att det är en fara för andra när man kommer ut ur fängelset. jag är också imot det, men det ska vara någe så himla grovt och jag vill att det ska vara svårt att få det. så det inte bara är att de går en rättegång och sen får man dötsstraff. ett exempel på dötsstraff är anders breivik som sköt igäl ca 69 personer i arbeidernes ungdomsfylkings sommarläger på ön utöya I oslo. Han om någon borde få dötsstraff om du frågar mig.

FN vill att dötsstraffet ska avskaffas helt i välden.


i usa har man fortfarande kvar dötsstraffet men bara i vissa delstater. det tar 6-8 år i snitt att vänta på att ett dötsstraff ska värkstellas. jag tycker ej det är okej att man får ett dötsstraff och få sitta i elektriska stolen. jag tycker det ska vara genom en spruta. elektriska stolen känns så gammalt och den som tycker på elen på elektriska stolen måste känna sig fruktansvärt dumm. så en spruta är det jag tycker känns bäst om man nu ska ha ett dötsstraff.

men vem vill göra det? vem vill ta en spruta och förstöra en annan persons liv? inte jag om du frågar mig. Men somsagt jag har blandade åsikter om dötsstraff.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards